HTML

Alföldgazdaság

Alföldekről minden, világ síkságai egíyesüljetek!

Etarget hírdetés

Partnerek

Friss topikok

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Indavideó

Indafotó képek

Alföldi Kéktúra 2004

2012.07.17. 09:34 :: rakiczki

Nagy izgalommal vártam már ezt a napot, hogy útra kelljek hû társammal,a kerékpárommal. Bátran mondhatom, hogy hû társam, hiszen nem volt egyetlen egy defektem, lánc szakadásom sem és semmilyen állításra nem volt szükség a kerékpáromon az 1000 kilométer során. Az igazolófüzet leírása szerint 848 kilométer az út, de én tettem itt-ott plussz egy-két kanyart, mert mindent meg szerettem volna nézni útközben. Azt mondtam - ha már itt járok, akkor nincs messze ez sem, az sem - és addig tekertem, amíg bejártam sok szép vidéket. Így láttam több történelmi épületet, helyszínt és utam során sok érdekes emberrel találkoztam. Láttam, hogy az Alföldnek is megvan a maga szépsége (és az Alföld sem egyforma). Az útvonalat bemutató kis füzetet már jóval az indulásom elõtt megvásároltam Budapesten, a Magyar Természetbarát Szövetségben. A füzet leírása egyszerû és érthetõ. A szöveg mellett kis színes térképszelvény segít a tájékozódásban, ha ez sem, akkor valamelyik kocsmában biztosan segítenek a helyiek az út folytatásában. Mindenkor volt egy-két ember, aki tágra nyílt szemmel csodálkozott azon, hogy ekkora útnak egyedül indultam. Az az igazság, hogy nem volt senki sem, aki napi 130-160 kilométert letekert volna velem, sátorral, csomaggal, élelemmel felszerelkezve. Így nem volt senki sem, akivel meg tudtam volna vitatni dolgokat az úton, illetve nem tudtam megosztani a szépet, amit láttam, de a fényképezõ gépemmel megpróbáltam rögzíteni mindent, amit szépnek vagy különlegesnek láttam. A leírásom alapján ösztönözni szeretnék minden olvasót arra, hogy ha nem is teljes hosszában, de amennyit tud, járja be az Alföldi Kéktúra vonalát, nem fog csalódni benne.

alföld_1.jpg

Én az élményeimet el tudom mesélni, le tudom írni, de az igazi élményt mindenki saját maga tudja igazán átélni. Mindenki saját maga tudja azt, hogy milyen kellemes a szikrázó napsütésben kerékpáron ülni, amikor a természet zöldel, énekelnek a madarak, vadakat láthatunk az erdõszélen pihenni. A fûbõl tücskök muzsikája szól, a fülemben hallom, az arcomon érzem a szellõt, mert a kerékpárommal száguldok, vagy épp a Gemenci erdõben hallom a békák kuruttyolását és tekerek a sok ezer zümmögõ szúnyog elöl, közben fácánkakas röppen fel, vagy fiatal õzike riadtan ugrik fel a sûrû fûbõl mellõlem. Vagy épp Bács-Kiskunban egy 800 jószágból álló birkacsorda állja el a földutat és látom, miként terel a juhász és a puli. Az is élmény, amikor a legelõrõl hazafelé tartó szürkemarhacsorda mellett haladok el. A Körösök vidéke, ahol dús a növényzet a vizek mellett. A Sátoros hegyek Sátoraljaújhelynél és a Rákóczi kastélyok, román kori templomok. Szlovákiába is kitekertem és megnéztem a nagykövesdi várat, láttam azt a házat, amlyben született II. Rákóczi Ferenc, jártam Farkas Bertalan elsõ ûrhajósunk szülõi házában. Ezen kívül híresebbnél híresebb történelmi személyek dolgait láthattam, és történelmi helyszíneken járhattam, melyeket a leírásomban próbálok bemutatni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alfoldgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr34661559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása